Welkom

Software

U kunt bij Locosoft terecht voor verschillende (maatwerk) oplossing op het gebied van software:

  • Locosoft is gespecialiseerd in het uitwisselen van sales@bouw berichten.
  • Locosoft heeft vele jaren ervaring in het ontwikkelen in Providex.

Software

U kunt bij Locosoft terecht voor verschillende (maatwerk) oplossing op het gebied van software:

  • Locosoft is gespecialiseerd in het uitwisselen van sales@bouw berichten.
  • Locosoft heeft vele jaren ervaring in het ontwikkelen in Providex.

De opkomst van ICT heeft ervoor gezorgd dat klanten op een andere manier zakendoen en een steeds snellere en transparantere dienstverlening eisen. Voor veel bedrijven is het nog altijd een uitdaging om hun bedrijfsprocessen te veranderen en mee te kunnen in de digitalisering.

 

Locosoft ondersteunt inmiddels al ruim 20 jaar midden- en kleinbedrijf met bewezen producten en diensten. Door onze jarenlange ervaring in dit segment kunt u bij Locosoft terecht voor elke gewenste oplossing.

 

Vacatures

 

 

Info

Software nieuws


Affinity - Optionele modules

20 March 2017
Een uitgebreid basispakket is voor u beschikbaar, dat naar behoefte is aan te vullen met de voor u belangrijke optionele modules.   Onderstaande optionele modules zijn op dit moment beschikbaar:   Document scannen Met onze scanmodule creëert u een digitaal archief waarin zowel gescande als digitale documenten kunnen worden opgeslagen. De documenten kunnen overal in het bedrijf opgevraagd worden.   Magazijn scannen Het verzamelen van artikelen om orders compleet te krijgen kan worden geoptimaliseerd door onze order picking module. Met handscanners of scanners op de heftruck worden orders gelopen in het magazijn. Affinity zal een looproute bepalen om zo efficiënt mogelijk meerdere orders tegelijk op te halen.   Xelion VoIP De afkorting VoIP staat voor Voice over IP. Dit betekent kort uit de bocht bellen over een computernetwerk zoals internet. Bij gebruik van VoIP is niet langer een analoge of digitale telefoonlijn nodig en kan er naast spraak ook andere digitale informatie worden meegezonden. VoIP is mogelijk op vaste telefoons, computers, laptops en smartphones. Uw adresboek is altijd up-to-date en binnen handbereik op uw apparaten. Gesprekken kunnen worden opgenomen en rustig terug te luisteren. Het is mogelijk om Xelion te verbinden met Affinity. Dit maakt het mogelijk om te bellen vanuit Affinity, klantgegevens naar voren te laten komen bij een inkomend gesprek en gesprekken kunnen gekoppeld worden.   Webshop Het doel van de webshop is om producten en/of diensten te presenteren. Het concept is bedoeld voor de particuliere markt. Iedereen kan producten bestellen vanuit deze shop. De webshop staat in koppeling met Affinity waardoor producten automatisch op de webshop kunnen worden geplaatst en orders automatisch binnenkomen in Affinity.   Probeer onze webshop hier uit om een beeld te krijgen van deze aanvullende module: Gebruikersnaam: demo@locosoft.nl Wachtwoord: demodemo   Bestelportaal Het bestelportaal vervult een grotere rol en wordt vaak ingezet voor de zakelijke markt. Het bestelportaal is gekoppeld met de financiële- en handelsadministratie in Affinity. Hierdoor wordt real time informatie uit Affinity getoond zoals kopiedocumenten, orderhistorie, openstaande posten, prijsafspraken en vooraadinformatie.     Probeer ons bestelportaal hier uit om een beeld te krijgen van deze aanvullende module: Gebruikersnaam: demo@locosoft.nl Wachtwoord: demodemo   Connect Locosoft Connect is een cloud dienst, welke het transport van elektronische berichten op basis van XML code tussen handelspartners verzorgt en bewaakt. Door de ondersteuning van meerdere standaarden kunnen berichten zoals facturen, pakbonnen en orders, eenvoudig tussen bedrijven uitgewisseld worden en hoeven deze niet opnieuw geboekt of ingevoerd te worden.   Interesse? Bent u actief in de houtbranche en wilt u meer informatie over Affinity of een demonstratie?  Neem dan vrijblijvend contact met ons op om te bekijken wat onze software voor uw organisatie kan betekenen. 

Locosoft Connect

6 February 2017
Makkelijker, minder werk, milieuvriendelijk, goedkoper en ook nog eens eerder betaald krijgen.  Het digitaal versturen van bedrijfsdocumenten biedt bedrijven een groot aantal voordelen.  Electronic Data Interchange (EDI) is een standaard voor de elektronische uitwisseling van bedrijfsdocumenten zoals orders, opdrachtbevestigingen, pakbonnen of facturen.    Locosoft Connect is een cloud dienst die deze communicatie beschikbaar maakt voor bedrijven.  Software om EDI te integreren was over het algemeen kostbaar, en datacommunicatie was tot voor kort in de handen van een aantal grote ondernemingen. Ondertussen is EDI ook bereikbaar geworden voor kleinere bedrijven, en de software is verbeterd en goedkoper geworden.    Als voorbeeld zetten we de belangrijkste verschillen op een rij tussen de traditionele transactie en een transactie via EDI. Een van de voornaamste redenen voor bedrijven om EDI te implementeren, is voor het uitwisselen van een inkooporder. Bij een traditionele transactie worden de volgende stappen doorlopen:    Traditionele transactie     De inkoper controleert de gegevens in een voorraadsysteem De inkoper voert een order in via het inkoop systeem De inkoper wacht op de geprinte inkooporder of PDF / e-mail  De inkoper mailt of verstuurt de order naar de leverancier De leverancier ontvangt de inkooporder en plaatst deze in hun orderontvangst systeem De inkoper belt de leverancier periodiek om vast te stellen of de inkooporder ontvangen is Wanneer de benodigde tijd van de verwerking van de afzender en de ontvanger bij elkaar op wordt geteld, en hier een paar dagen levering bij optelt, neemt dit proces ongeveer tussen de drie en vijf dagen in beslag.  Hierbij is aangenomen dat de verzender en de ontvanger de order vlot verwerkt hebben en dat er op geen enkel moment fouten optraden bij het overkloppen van de gegevens van het formulier naar het interne systeem.    Transactie met Connect  We nemen nu dezelfde transactie maar nu via het communicatieplatform Connect.      De inkoper controleert de gegevens in een voorraadsysteem De inkoper voert een order in via het inkoop systeem en met een druk op de knop wordt de order vrijwel direct bij de leverancier in het systeem verwerkt.  Het systeem van de leverancier ontvangt de order en kan gelijk beginnen met het verwerkingsproces      

Affinity ERP Software

1 January 2017
Affinity is speciaal ontwikkeld voor de houtbranche en ondersteunt u in uw bedrijfsprocessen, geeft u inzicht in uw gehele bedrijfsvoering en zorgt voor een efficiënte afwikkeling van uw aanvragen en orders. Affinity is een geïntegreerd ERP systeem waarin u uw volledige handelsadministratie kunt voeren en waarmee u diverse bedrijfsprocessen, zoals inkoop, verkoop, voorraad en financiële administratie kunt automatiseren. De software bestaat uit verschillende modules die direct met elkaar communiceren. U hoeft gegevens maar één keer in te voeren, want het systeem beschikt over één enkele database. Het werken met allerlei verschillende documenten en systemen is hierdoor verleden tijd. Naast dat de kans op inconsistente data wordt verkleind heeft het systeem veel andere voordelen zoals een efficiëntere manier van werken, betere communicatie en kostenbesparing. Doordat de informatie van de bedrijfsprocessen gekoppeld en up-to-date is, kan het management van betrouwbare en actuele bedrijfsinformatie worden voorzien. De directie heeft daardoor meer grip op de organisatie en kan op basis van deze actuele gegevens strategische beslissingen nemen. VoordelenHet grootste voordeel van ERP software is dat alle bedrijfsgegevens verbonden zijn met elkaar. In plaats van losse softwarepakketten voor elke afdeling, waardoor in elk systeem de data opnieuw ingevoerd moet worden. Flexibiliteit is ook een groot voordeel, het systeem kan op verschillende locaties gebruikt worden, op deze manier is op elke locatie de correcte informatie aanwezig.  - OpenheidDe ERP software kan gekoppeld worden aan andere systemen zoals een CRM pakket. - ProcesgerichtheidERP Richt zich niet op activiteiten in afdelingen, maar op bedrijfsprocessen. Daarnaast maakt ERP software bedrijfsprocessen eenvoudiger. Procedures worden gestandaardiseerd zodat de eenduidigheid in de afhandeling wordt gewaarborgd. - OntwikkelingenLocosoft legt de nadruk op het ontwikkelen van nieuwe functies voor de gebruikers van de software, waardoor het pakket ook over 5 jaar nog steeds up-to-date is. - BranchegerichtDe software is branchegericht waardoor een investering sneller is terugverdiend.   InkoopInkoopordersPrijsafsprakenInkoophistorieAutomatisch besteladvies op basis van gewenste minimum en maximum voorraadGoederenontvangstDiverse overzichten / managementinformatieVerkoopPrijzen/voorraad dashboardVerkoopordersKasfactuurboekingenFacturen dashboardVaste tekstregels voor verkoopformulierenKosten en kortingenOrder labelsVerkoopcontractenDiverse overzichten / managementinformatieActivaActiva vastleggenAfschrijvingenFactureringVaste factuurtekstenSelectie te factureren ordersFacturen queueFacturen direct verzenden per e-mail, printen of opslaan als PDFPer debiteur de keuze tussen normale, wekelijkse of maandelijkse facturatieVerzamelfacturenArtikelbeheerArtikelgegevensSoort artikelenArtikel omzetten per debiteurArtikelgroepenVoorraad bijhouden ja/neeDiverse eenheden (m3/m2/m1) en afmetingenSamengestelde artikelenMagazijnen en locatiesCertificatenVoorraadcorrectiesIn- en verkoopprijzen automatisch wijzigenMarges per artikel(groep)Logboek per artikel(groep)PrijscategorieënAutomatisch wijzigen prijscategorieënKortingen per debiteurKortingen per artikelgroepHerwaardering GIPExcel prijsoverzichtenDiverse overzichten / managementinformatieGrootboekFinanciële administratie per bedrijfGroepscodes, grootboekrekeningen en dagboekcodesBetalingskortingenKostenplaatsenPeriode indelingPeriodeafsluitingJaarafsluitingRekening-courantBetalingenJournaalpostenDoorbelastingenBeginbalansBudgetten verdelingstabelGrootboekrekeningen saldi dashboardBTW aangifteBTW per relatie(Hoofd)verdichtingscodesGecomprimeerd overzichtDiverse overzichten / managementinformatieDebiteurenDebiteuren stamgegevensBetalingskortingenBetalingstermijnenVerschillende prijscategorieënOmzetten per debiteur, per artikelAutomatische incasso (SEPA)Saldo / facturen dashboardAutomatische aanmaningenLiquiditeitscontroleDiverse overzichten / managementinformatieCrediteurenCrediteuren stamgegevensBetalingskortingenBetalingstermijnenAutomatische betalingen (SEPA)Omzetten per artikelTe verwachten facturen op basis van inkoopordersInkoopfacturen boekenSaldo / facturen dashboardDiverse overzichten / managementinformatieAlgemeenAdresboekBedrijfsgegevensAutomatische nummeringAfdelingenValuta, BTW, landen en postcodesAutorisatieGebruikersGroepenUitgebreide rechtenstructuurSneltoetsen en snelmenu per gebruikerOpenstaande proceduresHouthandelLosplaatsenBijkomende transportkostenInkoopcontractenTransportenOntvangsten(Voorraad) partijenBundel labelsPartij houtbewerkingenDiverse overzichten / management informatie Klik hier voor optionele modules voor Affinity Interesse? Bent u actief in de houtbranche en wilt u meer informatie over Affinity of een demonstratie? Neem dan vrijblijvend contact met ons op om te bekijken wat onze software voor uw organisatie kan betekenen.

Transferro webservice

23 November 2016
Transferro is een full-service marketingorganisatie voor bedrijven die ijzerwaren en gereedschappen verhandelen. Ondertussen heeft Transferro al meer dan 70 deelnemers. Dagelijks ontvangt Transferro meer dan 400 te verwerken facturen en orders.   Locosoft heeft bij Transferro een webservice ingericht voor het ontvangen van sales@bouw (sales in de bouw) facturen en orders.   De deelnemers van Transferro geven in het eigen ERP systeem een inkoop order in. Deze order wordt verstuurd in het sales@bouw order formaat naar de webservice van Transferro.Het bericht wordt gecontroleerd door de webservice en doorgestuurd naar het ERP systeem. Het ERP systeem verstuurt een sales@bouw XML-pakbon naar de klant op het moment dat de order uitgeleverd wordt.FacturenEen aantal leveranciers van Transferro zijn in staat om sales@bouw facturen via een webservice bericht te versturen. Deze facturen worden gecontroleerd en vervolgens in het ERP systeem geplaatst.Een groot aantal leveranciers ondersteunen nog geen webservice berichten maar werken nog met oudere technieken.Om toch te kunnen communiceren met deze leveranciers zijn de onderstaande functionaliteiten toegevoegd aan de webservice. EDILocosoft heeft een koppeling gemaakt met het EDI netwerk waarin de EDI berichten worden geconverteerd naar sales@bouw berichten. De sales@bouw berichten worden vervolgens door de webservice gecontroleerd en in het ERP systeem geplaats. EmailVoor Transferro BV is een speciaal emailadres aangemaakt waar leveranciers de email met een sales@bouw factuur naar toe kunnen sturen. De sales@bouw bijlage wordt ingelezen in de webservice en na controle in het ERP systeem gezet. SftpEr is een koppeling gebouwd om middels sftp (secure ftp) een sales@bouw factuur op te halen bij een leverancier. De factuur wordt door de webservice gecontroleerd en in het ERP systeem geplaatst.

© 2017 Locosoft B.V. Alle rechten voorbehouden | www.locosoft.nl